CSALB își mărește echipa de conciliatori

Aproape 500 români s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) în primele trei luni ale acestui an, pentru identificarea de soluții amiabile în relația cu băncile și ÎFN-urile.
Rezultatele din primul trimestru indică o creștere semnificativă a numărului total de cereri și confirmă estimările de la începutul anului.
Acesta este unul dintre motivele pentru care CSALB a decis creșterea numărului total de conciliatori, de la 17 la 21. Cei patru conciliatori nou-veniți sunt specialiști în drept și în domeniul financiar-bancar:

-Alina Radu este avocat specializat în drept bancar, negocieri și finanțări, cu o practică de peste 20 de ani și stagii de pregătire în SUA sau la Universitatea din Cambridge.
-Cosmin Vasile este avocat specializat în drept bancar și Membru în Comisia de Soluționare a Disputelor International Bar Association, cu pregătire în arbitraj dobândită în mai multe instituții de învățământ internaționale.
-Sebastian Guțiu este avocat specializat în drept bancar, cu practica de peste 10 ani și pregătire post-universitară în Austria și Statele Unite.
-Alexandru Ambrozie este avocat cu expertiza de peste 15 ani în dreptul bancar, piață de capital și dreptul penal al afacerilor.

Din totalul celor 494 de cereri primite în primele trei luni din 2019, 458 adresau diverse spete în relația cu banca, în vreme ce 36 vizau diferite aspecte ale relației consumatorilor cu ÎFN-urile.

„Echipa de conciliatori reprezintă resursa cheie pe care CSALB o poate folosi în sprijinul găsirii unei soluții alternative la instanță, care să avantajeze, deopotrivă, consumatorii și instituțiile financiar-bancare. În plus, creșterea numărului de cereri a făcut necesară luarea deciziei de mărire a echipei de conciliatori. De aceea, întărirea Corpului Conciliatorilor cu patru noi reprezentanți ne bucură și ne dă încredere că tot mai mulți români și comercianți vor apela la conciliere pentru a-și rezolva litigiile. Pe de altă parte, ne așteptam ca această creștere a solicitărilor venite dinspre consumatori să fie urmată și de o creștere a numărului de cereri acceptate de comercianți”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

De la începutul anului, 108 consumatori s-au împăcat cu băncile, prin intermediul CSALB, față de doar 74 în aceeași perioadă din 2018.

sursa wall-street.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.