Socializarea la serviciu ar trebui sa fie din plin incurajata

Relatiile pe care le avem cu colegii de la locul de munca nu sunt importante doar pentru bunul mers al proiectelor de la serviciu, ci si pentru starea noastra de spirit. Orice angajat are nevoie de contact si conexiune cu oamenii cu care lucreaza, insa, din nefericire, pentru multi atmosfera de la locul de munca se poate dovedi a fi una singuratica si neplacuta.

Ne petrecem aproximativ 40% din zi la serviciu si este cu atat mai important ca mediul de lucru sa ne ofere sentimentul ca apartinem acelui loc si ca avem printre colegi persoane cu care putem avea conversatii interesante si placute. In plus, nu numai angajatii au de castigat din interactiunile de la serviciu. Numeroase studii au aratat ca oamenii care lucreaza intr-un mediu in care este incurajata socializarea sunt mai productivi, mai fericiti si mai devotati companiei. Iar acesta nu este singurul avantaj al socializarii la serviciu.

Fericirea la locul de munca este un aspect adeseori ignorat, dar este esential pentru crearea unei atmosfere placute de lucru. Un studiu realizat de Harvard a descoperit ca relatiile pe care le avem cu colegii au un impact major asupra sanatatii noastre, fericirii si calitatii vietii, in general.

Shawn Achor, autorul cartii „Avantajul fericirii”, a descoperit ca, adeseori, conexiunile sociale sunt direct proportionale cu fericirea si invers proportionale cu nivelul de stres resimtit.

Persoanele care isi fac prieteni la locul de munca sunt, de obicei, mai implicate si mai loiale companiei in care lucreaza. Acest lucru se intampla deoarece calitatea relatiilor de la serviciu ajuta la construirea unei culturi organizationale puternice, bazate pe respect, devotament si incredere. Tocmai pentru a incuraja aceste relatii interumane, numeroase companii si-au transformat sediile astfel incat sa includa si spatii de relaxare sau o bucatarie in care angajatii sa stea de vorba in timp ce isi prepara o cafea la espressor sau iau pranzul impreuna.

Adultii care au o sustinere morala puternica din partea persoanelor apropiate, a colegilor de munca si a familiei au un risc diminuat de a se confrunta cu afectiuni cum ar fi depresia, tensiunea arteriala crescuta sau un indice corporal prea mic ori prea mare. O alta cercetare ne arata si ca persoanele cu o viata sociala activa si relatii interumane de calitate traiesc mai mult si sunt mai fericiti. Acest lucru este importat si pentru companii, intrucat angajatii sanatosi sunt mai productivi, isi iau mai putine zile de concediu medical si aduc mai multa energie la locul de munca.

Adeseori, integrarea unui nou angajat intr-o echipa poate dura luni de zile, timp in care persoana respectiva se acomodeaza cu mediul de lucru si isi cunoaste, putin cate putin, colegii. Atunci cand o companie promoveaza socializarea si ii incurajeaza pe oameni sa lege relatii trainice, si integrarea noilor angajati devine mult mai usoara. Ei isi pot gasi mai rapid mentori sau pot forma legaturi constructive cu colegii, astfel incat echipele ajung sa fie mai inchegate si sa lucreze mult mai productiv impreuna.

Cu cat oamenii se cunosc mai bine intre ei si au ocazia sa stea de vorba, sa interactioneze zilnic, cu atat se poate reduce si fenomenul neplacut al barfelor de la birou. Zvonurile care se raspandesc prin telefonul fara fir pot crea o atmosfera ostila printre angajati si contribuie la construirea unui mediu de lucru in care oamenii nu au incredere unii in altii si isi pot simti adeseori amenintata pozitia din cadrul companiei. Cu cat mediul de lucru este mai deschis si mai prietenos, cu atat acest fenomen daunator se reduce si poate chiar sa dispara, cat timp oamenii ajung sa se cunoasca mai bine.

sursa wall-street.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.