Cum să eviți epuizarea în perioadele în care muncești prea mult

Cu toții avem perioade în care ne simțim copleșiți de muncă. Sarcinile se adună, una după alta, nu poți refuza nimic, ai senzația că mai poți face și altceva în plus pe lângă sarcinile uzuale, mai ales dacă respectiva muncă este o obligație sau îți aduce ceva bani în plus, astfel încât ajungi să muncești atât de multe ore în decursul unei zile încât nu mai ai timp de sport, de odihnă, de socializare, de recreere. Dacă asemenea perioade sunt scurte, este suportabil, îți poți reveni destul de repede la ritmul normal. Problema apare atunci când astfel de perioade se prelungesc în timp. Vorbim în acest articol despre sindromul burnout, ce este, cum îl recunoști și mai ales cum îl previi.

 

Burnout vs. stres

Cele două situații, stres și burnout, nu sunt sinonime. Sindromul de burnout poate deriva dintr-o stare stresantă, medical vorbind însă este o cu totul altă afecțiune. Dacă stresul este o stare de oboseală, burnout-ul este nivelul următor, oboseala cronicizată.

Diferența dintre stres și burnout o face atitudinea pacientului. O persoană stresată este obosită, are deficit de energie, deficit de atenție și de concentrare, are sentimente negative față de ea însăși (nu este destul de bună profesional, nu face față stresului, este depășită de ceilalți colegi). Chiar și așa, o persoană care este stresată caută soluții să iasă din această stare: fie își schimbă jobul, fie apelează la serviciile…

Continuarea Aici

You might also like