Cum să te automotivezi, să mănânci sănătos?

Există vreo legătură între zahăr, făinoase, produse procesate și un ten mai ridat, un păr casant, dinți degradați sau incapacitatea de a face chiar și plimbări de zece minute, fără să gâfâi?
Nu numai că există o legătură între ele, ba mai mult, felul în care arătăm și ne simțim este determinat direct de ceea ce mâncăm. Și, de multe ori, de ceea ce NU mâncăm.
Alimentele pe care le consumăm pot fie să ne hrănească celulele, să ne înfrumusețeze și să ne vitalizeze, fie să ne îmbătrânească prematur, să ne urâțească și să ne fure din energie.
Din ce în ce mai mulți tineri au semne specifice de îmbătrânire prematură și boli cu care altădată nu se confruntau decât cei vârstnici. Tot mai mulți tineri mor la vârste la care încă nici n-au început bine să trăiască, să guste viața cu adevărat.
Și atunci, nu merită să faci un sacrificiu, să nu mănânci produsele rafinate care îți plac, ci doar alimente sănătoase, care îți fac bine?
Vestea bună este că, o dată ce ți-ai ”antrenat” papilele gustative să le placă alimentele sănătoase, nu se mai pune problema să faci sacrificii culinare, pentru că deja ai noi obiceiuri alimentare sănătoase și știi ce tehnici să folosești, ca să nu mai VREI să mănânci prostii.
Dacă ești interesat să știi cum să-ți formezi obiceiuri alimentare sănătoase și să nu mai cazi pradă diferitelor tentații culinare nocive, atunci îți propun următorul exercițiu:
Imaginează-ți că te trezești într-o dimineață și ți-e greu până și să te dai jos din pat, că te dor toate încheieturile și începi să gâfâi chiar și când trebuie să faci cinci metrii, până la toaletă.
Intri în baie și te privești în oglindă. Te uiți lung la tine, de parcă te-ai vedea pentru prima oară.
Vezi ridurile tot mai pronunțate, petele de pe față, părul din ce în ce mai cărunt, casant. Apoi observi, cu stupoare, că până și dinții tăi, cei doi-trei rămași, sunt îngălbeniți.
Nu e suficient doar să-ți imaginezi tabloul de mai sus. Ideea este să TRĂIEȘTI experiența, de parcă ar fi aievea.
Să auzi ceea ce mai poate el să audă, să vezi ceea ce mai poate el să vadă, să simți toată durerea unui om îmbătrânit prematur, captiv într-un corp care nu-l mai ascultă, ba chiar îl sabotează, din ce în ce mai mult.
Vreau să te pui întrutotul în postura tânărului devenit bătrân înainte de vreme. Să trăiești angoasa și disperarea unui om care și-a grăbit îmbătrânirea.
A unui om care de-abia se mai mișcă, care nu mai poate să danseze, să cânte și, în definitiv, să trăiască așa cum vrea. Și pentru ce? Că nu a vrut să se abțină de la zahăr, făinoase și junk food? Chiar merită?
Chiar merită să ajungi prizonier, într-un corp care a pierdut controlul în lupta cu timpul?!
Numai tu îți poți răspunde la aceste întrebări. Însă dacă te hotărăști că răspunsul este nu și că are rost să faci tot ce poți, astfel încât să nu-ți accelerezi îmbătrânirea, atunci o să-ți spun cum am procedat eu, ca să-mi păstrez motivația de mânca sănătos:
1. Am făcut exercițiul de mai sus. Mi-am imaginat că am toate simptomele unei îmbătrâniri premature. Că mă simt și arăt groaznic, că nu mai am energie, că sunt țintuită la pat și că cei din jurul meu mă îngrijesc de milă…
Ce altă motivație e necesară, în afară de teama de a nu mai putea face niciunul dintre lucrurile care îți plac, pentru că nu mai ai nici energia, nici puterea de a le realiza și că acuma e prea târziu să mai faci ceva, ca să schimbi asta?!
2. După ce am folosit tehnica de mai sus, m-am axat pe ceea ce am simțit în acele momente și am folosit stările respective pentru a mă motiva să am grijă de mine, să mănânc sănătos.
 Exercițiul e deosebit de util, în special atunci când tentația de a devora, o pungă de chipsuri, de pildă, este la cote maxime.
3. Mi-am fixat ca prioritate numărul unu ca o lună de zile să mănânc sănătos. Fără scuze. Fără excepții.
 Dacă nu prioritizezi cel mai important obiectiv, timp de minim 20 de zile, ai șanse minime să-l și duci la îndeplinire.
Însă după ce trece acest interval, vei avea deja un nou nou obicei, pe care va trebui doar să-l păstrezi în continuare.
Aceasta a fost strategia pe care am folosit-o eu, atunci când mi-am dat seama cât de important e să mănânci sănătos.
Există și alte metode pe care le poți folosi în acest scop, printre cele mai eficiente fiind și cele de NLP, însă în cazul meu, nu a fost nevoie de mai mult.
Sigur că nu există garanții. Nu există rețete care să-ți garanteze tinerețea fără bătrânețe.
Însă există certitudinea că vindecarea începe în momentul în care încetezi să mai mănânci produse rafinate, care îți degradează organismul și alegi, în schimb, alimente care îți hidratează și hrănesc corpul. Ai în tine toată puterea să te automotivezi, atât pentru a începe să mănânci sănătos, cât și pentru a continua să faci asta, indiferent de tentații.
Meriți un corp sănătos, energic, vital, indiferent de vârstă!
You might also like
Leave A Reply

Your email address will not be published.