H&M vrea să folosească doar materiale sustenabile

H&M, al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, vrea ca până în 2030 să producă îmbrăcăminte doar din materiale sustenabile. Pentru a-și atinge obiectivul, H&M renunță la cașmir, iar 95% din bumbacul pe care îl folosește în prezent este reciclat sau sustenabil.
Nevoia de sustenabilitate și transparentă devine o prioritate tot mai mare pentru brandurile de fashion pe măsură ce consumatorii se arată mai interesați și îngrijorați de impactul industriei de modă asupra mediului. Iar sustenabilitatea apare pentru prima oară în rândul celor mai mari provocări ale industriei, devenind dintr-un exercițiu de conștientizare al brandurilor o adevărată transformare a modului în care brandurile aleg să își producă colecțiile.
Grupul H&M folosește în prezent cu 35% mai multe resurse sustenabile decât în urmă cu un an și 57% din materialele utilizate în prezent sunt ori reciclate ori sustenabile.

Pasul următor este și mai ambițios: până în 2030 H&M intenționează să folosească 100% materiale sustenabile.
H&M declară că 95% dintre bumbac folosit de brandurile grupului este sustenabil, adică bumbac organic, bumbac reciclat sau bumbac cu certificarea Better Cotton. Până în 2020, 100% din bumbac va proveni din surse gestionate, lucru care se întâmplă deja în cazului unui dintre brandurile sale, Monki.

Pentru a-și atinge obiectivul de sustenabilitate, H&M va renunța la cașmir. Grupul de modă va înceta din a achiziționa acest material. Până atunci, retăileul intenționează să se debaraseze treptat de îmbrăcămintea din acest material.

Cașmirul are o reputație controversată, atât din punct de vedere ecologic, cât și din perspectiva drepturilor animalelor. Din acest motiv, H&M plănuiește să se îndrepte către o alternativă sustenabilă. Retailerul suedez nu exclude posibilitatea să lucreze din nou pe viitor cu cașmir, doar dacă va proveni de la furnizori care îndeplinesc criteriile de sustenabilitate stabilite de grup.

În România, H&M este liderul pietei de fashion, cu vânzări de peste 1 miliard de lei, cu 12% mai mult față de 2017. Deține o rețea de 56 de magazine și un shop online. Retailerul suedez a intrat pe piața locală în 2011.

sursa wall-street.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.