Planurile C&A pentru acest an

În timp ce marile branduri de fashion se extind agresiv în online, C&A prefera să avanseze încet, dar sigur în omnichannel. Prioritatea celui de-al treilea mare retailer de modă din România rămâne în continuare comerțul fizic, în acest an plănuind să deschidă 5 magazine noi.

În cele 40 de magazine ale sale C&A vinde articole de damă, bărbați și copiii pentru toate segmentele de vârstă. Jumătate din vânzările retailerului reprezintă articolele de damă, în special pe segmentele de 25-35 de ani și 18-22.
“Noi ne referim la clienta C&A, ea generează până la 80% din vânzările C&A, pentru că ea cumpără și pentru copii, și pentru soț”, explică Cătălin Roșca, country manager C&A.

C&A deține magazine în toate orașele mari din țară și nu numai; practic, singurul oraș cu peste 100.000 de locuitori unde nu este prezent este Satu Mare. “Dar și acolo testam piață, am fost restricționați de faptul că nu au existat spații foarte mari pentru noi. În România nu putem deschide magazine stradale, cum avem în Europa de Est și suntem dependenți de oferta centrelor comerciale”, spune Cătălin Roșca.
Deschiderile de mall-uri sunt limitate, C&A s-a orientat către retail park-uri și orașe mici. “Unde avem rezultate foarte bune, peste așteptări. Nu poți să le compari cu cele mai mall-uri, dar sunt în regulă”.
“E o nouă segmentare, țintim orașe mai mici unde mergem și cu magazine de o suprafață de 700-800 mp, dar e un nou pas. De exemplu, noul magazin din Ploiești este al doilea și nu credeam că va exista cerere pentru 2 magazine într-un astfel de oraș. A crescut puterea de cumpărare, pe de altă parte C&A este recunoscut că value retailer, poate nu suntem cei mai fashioniști, dar avem un raport calitate-preț bun”, explică Cătălin Roșca.

Pe lângă rețeaua de magazine fizice, C&A vinde și online. Spre deosebire de ceilalți mari retaileri de fashion, C&A a intrat în ecommerce la începutul lui 2018 și, deși a crescut considerabil în acest timp, vânzările online reprezintă un procent nesemnificativ, de 4%, din cifra totală de afaceri a retailerului.

“Probabil noi suntem mai tradiționaliști față de alți retaileri”, spune Cătălin Roșca, country manager C&A. “Avem un țel final și vrem să facem totul organic, nu vrem să forțăm lucrurile și după aceea să o dăm la întors, ci preferam să mergem organic către omnichanel, clientul să poată să facă foarte rapid switch între online și offline. Poate că avem avantajul că noi având clienți din toată gama de vârstă nu mizăm doar pe generația X,Y sau Z și nu trebuie să fim chiar atât de agresivi în direcția asta. Noi trebuie să găsim o variantă care să fie potrivită pentru toată lumea, inclusiv pentru cineva care nu stă doar pe telefon”, explică șeful C&A.

Investiția într-un nou magazin C&A se ridica la peste 1 milion de euro.
sursa wall-street.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.