Scoala nu pregătește elevii pentru joburi de viitor

9 din 10 părinți din mediul urban din România sunt de părere că școala nu îi pregătește suficient de bine pe elevi pentru construirea unei viitoare cariere. Și peste 1 milion de meserii vor dispărea în următorii ani, însă vor fi înlocuite de alte 1,7 milioane de job-uri noi.

Privind înspre viitor, 49,6% dintre români cred că fiul său fiica lor va alege să lucreze în IT, în timp ce 25,6% sunt de părere că viitorii adulți vor alege industria jocurilor pe calculator și a inteligenței artificiale. Mai puțin de 25% dintre respondenți consideră că medicina, construcțiile sau divertismentul ar putea reprezenta un interes pentru copiii lor.

„Pe liceenii noștri îi ghidăm, pe parcursul celor patru ani, în căutarea carierelor potrivite pentru fiecare dintre ei. Știm, însă, că cele mai multe dintre meseriile viitorului nu s-au inventat încă. Deviza școlii nostre este Creatori de Viitor tocmai pentru că noi formăm liderii de mâine, cei a căror voce va fi auzită și care vor participa la construirea noii lumi. Îi încurajăm pe elevii noștri să își descopere pasiunile și talentele, să le pună în aplicare atât la școală, dar și în viața reală, prin programe aplicate și de practică (internship). Știm că vor conta și abilitățile lor de a relaționa, de a analiza situații complexe, de a gestiona noutatea și ambiguitatea, de a inova. Pe acestea le vor folosi indiferent de profesia aleasă”, a declarat Diana Segărceanu, Partener fondator și Director Executiv al Avenor College.

Părinții întrebați ce abilități ar trebui să dezvolte copiii în cadrul școlii, 8 din 10 au menționat comunicarea, iar 7 din 10 au ales și competențele de gândire logică. Pe locul trei în topul importanței se află abilitatea de analiză, urmate de managementul unei echipe. Cele mai puțin importante, sunt competențele artistice, alese de doar 2 din 10 dintre părinți. Iar (7 din 10) consideră că ar fi benefice pentru elevi cursurile de dezvoltare personală și orele de gândire creativă.

„Prin acest studiu și prin cercetarea noastră am vrut să aflăm care este percepția asupra realității, dar și care sunt așteptările în ceea ce privește sistemul de învățământ. Ne-am asumat cu mare responsabilitate, alături de părinți, ghidarea copiilor către viața adultă și adaptăm periodic programele pe care le oferim, cerințelor reale din economie și de pe piața muncii. Elevii noștri fac internship-uri tocmai pentru a înțelege cum este, în realitate, domeniul de activitate sau meseria pe care vor să și-o alegă. Programul nostru Learning Outside of the Classroom (LOTC) îi ajută pe copii să înțeleagă cum pot folosi practic, în viața de zi cu zi, lucrurile învățate la școală. În cadrul acestor ore, ei creează afaceri de la zero, deprind abilități de leadership, învață cât de importantă e fiecare componentă a unui plan de bussines. În plus, punem foarte mult accent pe dezvoltarea inteligenței emoționale.Noi am fost prima școală care a renunțat la orele de religie, încă de acum 10 ani, iar în schimb avem ore săptămânale de PSHE (Social Physical Health Education) pentru toți elevii, de la grădiniță până la liceu. Avem un curriculum propriu de PSHE pentru că gestionarea emoțiilor, îngrijirea corpului și a sănătăți precum și abilitățile sociale vor fi de folos pe tot parcursul vieții”, a completat Diana Segărceanu.

sirsa start-up.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.