Alimentele care conțin mai mult fier decât carnea

Fierul este un mineral esențial pentru o bună funcționare a organismului nostru și de asemenea este implicat în mai multe procese metabolice. Acesta este absolut necesar pentru a transporta oxigenul în organism, dar și în respirația celulară.

Ca să nu avem deficit de fier în organism, cel puțin o dată pe săptămână este recomandat să consumăm alimente care conțin fier. Specialiștii din domeniul sănătății, cum ar fi „The Național Institutes of Health”, recomandă ca un adult să consume între 8 și 27 mg de fier zilnic.

Este cunoscut faptul că fundamentala sursă de fier este carnea dar poate fi înlocuită cu ușurință și de alte alimente care sunt bogate în fier. Privește la ce alimente facem referire:

1. Spanacul

Este cunoscut faptul că legumele cu frunze sunt bogate în fier, și de asemenea este bine știut că spanacul este una dintre acele legume. Este o sursă foarte mare de fier, doar 3 căni de spanac conțin 18 mg fier, asta însemnând aferentul unei fripturi de 230 de grame. O salată de spanac este suficientă pentru a-ți asigura doza zilnică de fier recomandată.

2. Broccoli

Nu este doar o sursă de fier. Broccoli conține o varietate de vitamine precum magneziu, vitamina C și vitamina K3. În plus, vitamina C din broccoli îmbunătățește nivelul de absorbție al fierului.

3. Cartoful copt

Un cartof de dimensiuni mai mari, copt, conține de până la de 3 ori mai mult fier decât o porție de 85 grame de carne de pui. Încercă o rețetă excelentă de cartof copt lângă care adaugi broccoli fiert sau preparat la aburi peste care poți rade puțin cașcaval sau puțină brânză și de ce nu, la final o lingură de iaurt.

4. Caju

Caju face parte din categoria nucilor. Au un gust excelent iar pe lângă aportul de 4 mg de fier dintr-o cană de caju, acesta este de asemenea și plin de proteine.

5. Ciocolata neagră

Și dulciurile pot fi benefice. Acest tip de ciocolată contribuie la reducerea anxietății, la aspectul unor dinți și a unei pieli sănătoase și vine la pachet cu o creștere a aportului de fier din organism. Poți obține 2-3 mg de fier din aproximativ 28 grame ciocolată neagră.

6. Semințele de susan

Semințele de susan pot fi incluse în regimul tău alimentar cu ușurință. Le poți adăuga în salate, le poți folosi într-un sos, sau pur și simplu ca dressing. Aportul unei lingurițe de semințe de susan înseamnă 1,3 mg de fier.

 

 

Sursa: clickpentrufemei.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.