Când îți este mereu foame?

Dacă simți constant nevoia de a mânca fără să-ți fie neapărat foame, experții spun că ar putea exista anumite motive care determină aceste stări.
Apetitul neexplicat poate fi un semn că ești deshidratată. Atunci când ai senzație de foame, să bei mai întâi două pahare cu apă și să aștepți în jur de 15-20 de minute. Și consumă în mod regulat fructe și legume care conțin apă, pentru a-ți asigura cantitatea zilnică de lichide.

Acordă atenție alimentelor pe care le consumi. Dietele care încurajează eliminarea caloriilor mult prea repede pot duce la pofte crescute și stări de oboseală. Deși organismul anumitor persoane răspunde foarte bine la diete extreme, majoritatea dintre noi suntem nevoiți să reducem din consumul de calorii și alimente procesate, în loc să le eliminăm complet din dietă.

Sau dacă te gândești constant la mâncare, s-ar putea ca lipsa de somn să fie unul dintre factorii care provoacă această stare. Chiar și o noapte nedormită poate crește nivelul de grelină, hormonul care stimulează apetitul. Încearcă să-ți stabilești un program de somn pe care să-l respecți.

Mâncatul pe fond de stres nu este un moft sau o scuză pe care o inventăm doar pentru o pungă cu chipsuri. Dacă nu ești sigură că mănânci pe fond de stres, păstrează un jurnal în care să-ți notezi tot ceea ce mănânci. Apoi observă dacă în zilele mai puțin bune ai avut tendința să mănânci mai mult. Și încearcă să-ți formezi un obicei sănătos, cum ar fi consumul de fructe în loc de dulciuri sau o scurtă sesiune de exerciții fizice.

Deși există păreri împărțite în ceea ce privește micul dejun, experții cred în continuare că este cea mai importantă masă a zilei. Iar dacă sări peste masa de dimineață s-ar putea să te confrunți cu dureri de stomac, iar pe tot parcursul zilei vei simți nevoia să iei mici gustări, chiar și după prânz.

sursa elle.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.