Cat de sanatoase sunt smoothie-urile?

Doar pentru că smoothie-urile sunt pe bază de fructe și legume nu înseamnă că au și puține calorii sau că sunt așa bune pentru tine.

Chiar și unele smoothies verzi te pot face să iei în greutate dacă nu ai grijă ce pui mai exact în ele. Cumpărate sau făcute de tine, ele pot ascunde calorii, zahăr și grăsime.

Este bine să consumăm un smoothie la micul dejun?
Da, dacă aceștia conțin o balanță bună de nutrienți, incluzând proteine și carbohidrați. Față de sucuri, smoothie-urile nu îndepărtează fibra din legume, deci sunt mai sațioase mai mult. Pentru a avea un astfel de mic dejun, redu conținutul de zahăr și încearcă să ai între 20-30 grame de proteine la fiecare masă de genul acesta.

Sucurile de fructe au în conținut mult zahăr și nu conțin proteine, deci încearcă să alegi laptele redus în grăsimi, neîndulcit sau laptele de migdale, cocos pentru baza de lichid. Poate aceste tipuri nu sunt așa bogate în proteine ca laptele de vacă, însă conțin anumite grăsimi ce te vor ajuta să scapi de sentimentul de foame.

Poți adăuga fructe ce nu sunt așa bogate în zahăr pentru a da un gust mai dulce smoothie-ului, însă dacă adaugi prea multe fructe nivelul de zahăr din sânge poate urca vertiginos. Încearcă să le folosești pe cele înghețate, nu pe cele proaspete.

Totuși, nu este demonstrat că modul acesta de a-ți schimba mesele te poate ajuta să absorbi nutrienții mai bine. Mâncarea transformată în sucuri este digerată mai repede, deci se poate întâmpla exact opusul.

-Este bine să consumăm un smoothie la micul dejun?
Da, dacă aceștia conțin o balanță bună de nutrienți, incluzând proteine și carbohidrați. Față de sucuri, smoothie-urile nu îndepărtează fibra din legume, deci sunt mai sațioase mai mult. Pentru a avea un astfel de mic dejun, redu conținutul de zahăr și încearcă să ai între 20-30 grame de proteine la fiecare masă de genul acesta.

Sucurile de fructe au în conținut mult zahăr și nu conțin proteine, deci încearcă să alegi laptele redus în grăsimi, neîndulcit sau laptele de migdale, cocos pentru baza de lichid. Poate aceste tipuri nu sunt așa bogate în proteine ca laptele de vacă, însă conțin anumite grăsimi ce te vor ajuta să scapi de sentimentul de foame.

Poți adăuga fructe ce nu sunt așa bogate în zahăr pentru a da un gust mai dulce smoothie-ului, însă dacă adaugi prea multe fructe nivelul de zahăr din sânge poate urca vertiginos. Încearcă să le folosești pe cele înghețate, nu pe cele proaspete.

Totuși, nu este demonstrat că modul acesta de a-ți schimba mesele te poate ajuta să absorbi nutrienții mai bine. Mâncarea transformată în sucuri este digerată mai repede, deci se poate întâmpla exact opusul.

Sunt smoothie-urile la fel de bune ca înlocuirea meselor cu un fruct?
Da și nu. Dacă adaugi prea multe fructe și folosești sucul de fructe ca bază, atunci riști să consumi prea mult zahăr și calorii. Totuși, dacă îți limitezi porția de fructe din smoothie, ai parte de o masă sănătoasă, bogată în antioxidanți.

-Sunt smoothie-urile verzi sănătoase?
Dacă nu mănânci destule legume, acestea pot fi o variantă destul de bună pentru a incorpora legumele mai bine în stilul tău de viață. Cartofii dulci, conopida și zucchini sunt variante foarte bune, iar pentru a adăuga un plus nutrițional ai putea pune și scorțișoară pentru aromă. Există persoane care nu doresc să se atingă de legume și ar bea un smoothie ce le conține, dar are gust de milkshake de banane, și persoane ce ar adăuga foarte multe legume datoritp faptului că le place foarte mult aroma lor. Depinde de preferințele fiecăruia. Totuși, menține smoothie-urile pe care le bei ca gustări la mai puțin de 150 de calorii iar cele pe care le alegi pentru a înlocui o masă la maxim 350 de calorii dacă încerci să scazi în greutate. Dacă vrei să îți menții silueta pe care o ai acum fără a pune sau a pierde kilograme, poți să îți alegi un smoothie ce conține între 500 și 600 de calorii.

Există și câteva moduri prin care aceste variante delicioase te pot sabota:

-Paharul tău de smoothie este prea mare
Te simți extrem de bine când bei un smoothie mare (poate chiar și dacă îți place sau nu gustul), însă mânânci chiar mai mult decât ar trebui. Acest lucru te face să adaugi calorii, carbohidranți și zahăr. Încearcă să măsori cantitățile sau, dacă îl comanzi, împarte-l în două pentru două mese sau alege variantele pentru copii ce de obicei au cantitatea perfectă.

-Smoothie-ul tău are prea multe ingrediente
Chiar și mâncarea săracă în calorii (ca fructele și legumele) te poate îngrășa. Multe smoothie-uri conțin ingrediente precum iaurturi, îndulcitori, frișcă, până și înghețată. Uită-te la tabelul de nutrienți în caz că alegi să le cumperi pentru a vedea exact dacă te ajută cu pierderea în greutate. De asemenea, alimentele ca uleiul de cocos sau avocado sau untul din semințe pot adăuga calorii extra, pe care nu vrei să le consumi.

-Smoothie-ul tău conține prea mulți îndulcitori
Dacă alegerea ta este foarte dulce, probabil că are în compoziție mult prea mult zahăr. Multe smoothie-uri din comerț sunt la fel de periculoase precum sucurile, conținând zahăr alb, miere sau sirop. Zahărul în exces te poate face să te simți obosită și destul de iritată după câteva ore de la consumarea mesei. Alege un smoothie bazat pe legume ca spanac, castravete, zucchini pentru a scăpa de această problemă.

-Nu mănânci smoothie-ul cu o lingură
Încetinește. Nu mânca un smoothie așa repede, alege să o faci încet, cu o lingură, pentru a mări senzația de sațietate și a te simți sătulă mult mai multă vreme, fără ca zahărul să ajungă în corpul tău mult prea repede.

-Alegi să mănânci smoothie la timpul nepotrivit
Corpul tău este capabil să consume zahăr în diferite perioade ale zilei. Cu cât ești mai activă, cu atât corpul îl absoarbe mai bine. Încearcă să mănânci acest aliment după ce ai făcut efort fizic sau în locul mesei de prânz, fiind un moment al zilei în care ești foarte activă.

sursa elle.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.