Cum îți sabotezi singură somnul?

Ştim cât de greu este să îţi formezi o rutină, chiar şi când vine vorba despre somn. Fie că petreci mult prea mult timp la birou sau îţi pierzi nopţile în cluburi cu prietenii, pentru tine somnul a devenit o adevărată problemă pe care încerci să o remediezi.

Cu siguranţă ai auzit de cele opt ore de somn pe care fiecare dintre noi ar trebui să le petreacă, însă ai fi surprinsă că nu doar lipsa celor opt ore te afectează, ci cu totul și cu totul alți factori.

Printre aceşti factori importanți se numără stresul, o alimentaţie dezechilibrată, consumul excesiv de cafea sau alcool şi chiar utilizarea smartphone-ului înainte de a te culca.

1. Te gândeşti obsesiv la cele opt ore de somn
Cum fiecare organism reacţionează diferit la produsele de beauty şi nu numai, acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul orelor necesare de somn. Unora le sunt suficiente şapte ore, altora poate chiar mai mult de nouă ore. Dacă îţi formezi această idee că ai neapărată nevoie de opt ore de somn, îţi faci mai mult rău, provocându-ţi frici şi anxietăţi de care nu ai nevoie. Fie că ai dormit cinci ore sau opt, iar tu te trezeşti plină de energie şi productivă, ei bine, se pare că ai avut parte de un somn mai mult decât suficient.

2. Îţi monitorizezi pe telefon somnul
Cum în ziua de astăzi există câte o aplicaţie pentru orice problemă ai avea, şi în ceea ce priveşte numărul de ore de somn de care ai nevoie există aplicaţii. Ei bine, aceste aplicaţii nu îţi oferă în mod clar datele şi informaţiile de care ai nevoie pentru a şti dacă ai dormit suficient sau nu. O alternativă care ar putea fi de folos este să îți formezi singură o rutină, fără a te folosi de diferite aplicații pe telefon.

3. Recuperezi somnul pierdut în weekend
Soluția cea mai la îndemână pentru fiecare dintre noi este să recupereze somnul de care nu a avut parte în timpul săptămânii în weekend. Surprinzător sau nu, această soluție nu este una benefică pentru tine și implicit, pentru organismul tău. Nu doar că nu poți recupera orele de somn pierdute, dar îți provoci singură anumite probleme de sănătate de care cu siguranță nu ai nevoie.

4. Bei cafea la prânz
După un prânz delicios, ar merge și o ceașcă de cafea, nu-i așa? Ai crede că este modalitatea ideală prin care să fii mai energică și să capeți un plus de vitalitate, însă este complet fals. În realitate, acea ceașcă de cafea pe care o bei la prânz îți face mai mult rău. Ei bine, cafeina se află în organismul tău timp de șase ore, astfel că, dacă vei bea o cafea la ora trei după-amiaza, aproximativ 50% din cafeină va mai fi în organismul tău la ora nouă seara. Dacă totuși simți nevoia de a mai bea o cafea, încearcă una decofeinizată.

5. Te culci înainte de a fi cu adevărat obosită
Specialiștii recomandă să nu te forțezi să adormi dacă tu chiar nu ești obosită. Antrenează-ți organismul și implicit mintea să adoarmă în momentul în care simte nevoia. Doar pentru că te vei culca mai devreme, deși tu nu ești obosită, pentru a căpăta anumite ore de somn, nu îți va asigura și un somn de calitate. Până și perioadele scurte de somn pe care le ai la prânz nu îți vor face bine.

6. Mănânci chiar înainte de a te culca
Ultima masă pe care ar trebui să o servești ar trebui să fie cu cel puțin trei ore înainte de a te culca. Organismul tău are nevoie în jur de trei-patru ore pentru a reuși să mențină senzația de foame pe parcusul nopții. Dacă vei mânca ceva chiar înainte de a te pune la somn, acest lucru te va determina să nu ai parte de acel somn pe care ți-l dorești.

7. Folosești patul pentru altceva în afară de somn sau sex
Fie că îți folosești patul pentru a răspunde la email-uri, a citi sau a vorbi cu iubitul tău, toate aceste lucruri îți vor afecta calitatea somnului. Specialiștii recomandă să asociem propriul pat cu noțiunea de somn tocmai pentru a avea deja formată ideea înainte de a ne pune la somn. Un alt obicei complet greșit este să te uiți la televizor seara. Se pare că atât ecranul televizorului, cât și al telefonului blochează producția de melatonină, absolut necesară organismului tău.

8. Amâni alarma de dimineață
Cu toate ne dorim măcar zece minute în plus de somn, dar ce te faci dacă acele zece minute se transformă într-o oră? Pare un scenariu perfect, dar iată că nu este așa. Dacă vei continua cu acest obicei, îți vei da complet peste cap întreg organismul. Atunci când somnul este întrerupt, fie că vorbim în acest caz de alarma de dimineață, te poți trezi obosită și fără să ai energia necesară de a începe ziua respectivă. Setează-ți alarma cât de târziu poți, pentru a te asigura că ai parte de acele minute petrecute în pat.

9. Folosești telefonul drept alarmă

Să îți setezi alarma de dimineață este un adevărat coșmar. Acest obicei are un impact semnificativ asupra organismului tău. Specialiștii spun faptul că lumina albastră pe care telefonul o emite este extrem de periculoasă. În acest caz, varianta de mijloc ar fi să folosești o alarmă care emite lumina în mod gradual. Desigur, este de evitat alarma pe care o setezi din telefon, dar și păstrarea telefonului chiar lângă pat.

10. Nu te relaxezi înainte de a te culca
Relaxarea joacă un rol extrem de important în ceea ce privește echilibrul nostru. Tocmai din acest motiv, este bine să îți acorzi măcar o oră doar pentru trupul și mintea ta. Fie că vorbim de citit, meditație sau yoga, toate acestea te vor ajuta să ai parte de un somn liniștit. Timpul pe care tu îl petreci cu tine este menit pentru a-ți pune ordine în gânduri, dar și pentru a reuși să-ți planifici în liniște programul pentru a doua zi.

11. Consumi alcool înainte de a te culca
Un pahat de vin înainte de a te culca sună foarte bine, dar acest obicei este mai mult decât periculos pentru întreg organismul tău. Deși ai crede că alcoolul te face să adormi mult mai repede, te va determina doar să te trezești de mai multe ori pe parcursul nopții. Dacă îți dorești foarte tare să bei alcool înainte de a te culca, asigură-te că vei bea după aceea destul de multă apă.

sursa elle.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.