Cum să ai un somn odihnitor

Un program încărcat, viață agitată, stres acasă sau la locul de muncă, îngrijirea permanentă a celor mici, problemele care te năpustesc sau necazurile neașteptate pot fi factorii care dăunează somnului. Un somn de slabă calitate poate cauza foarte multe probleme de sănătate atât psihică cât și fizică, atenționează specialiștii de la NHS.

Află acum care sunt principalele elemente de care ai nevoie pentru ca tu să beneficiezi de un somn odihnitor noapte de noapte

1. Stabilește-ți cele mai optime și confortabile condiții pentru a putea dormi

Este unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie să ai grijă pentru a avea mereu un somn odihnitor. În primul rând, ai nevoie de un pat cu o saltea și o pernă comodă, care să se plieze pe forma capului și coloanei astfel încât, dimineața când te trezești să nu ai dureri de spate sau de gât.

2. Utilizează parfumurile cu rol de aromaterapie

Având în vedere că simțul olfactiv al omului reprezintă o cale prin care acesta se poate odihni, poți încerca diverse parfumuri, uleiuri esențiale sau odorizante care să te facă să te relaxezi imediat și să poți avea un somn bun. Trei dintre cele mai cunoscute și eficiente astfel de parfumuri sunt cele de: lavandă, mușețel sau ylang ylang.

3. Măncâncă cu cel puțin o oră înainte de culcare

Medicii recomandă întotdeauna ca ultima masă să fie cu măcar două ore înainte de culcare, pentru a beneficia de odihnă și pentru a lăsa timp mâncării să se digere. De aceea ar trebui să respecți și tu un program în care să-ți stabilești bine mesele, în special cina. Asigură-te că adaugi în farfuria ta și o sursă de calciu sau proteine, deoarece vor veni împreună cu aminoacidul triptofan, un aminoacid care, în combinație cu cabohidrați, vor elibera serotonină, foarte eficientă în inducerea senzației de calm și relaxare.

4. Stabilește-ți o rutină de odihnă

Chiar dacă cuvântul rutină poate avea un înțeles negativ, ei bine aceasta se transformă într-un lucru pozitiv când ne gândim la somnul nostru zilnic. Fii sigur că în fața unei rutine organismul tău va avea o reacție foarte pozitivă și se va recupera mult mai repede dacă vei respecta acest model în fiecare zi, chiar dacă nu dormi mai mult de șapte ore pe noapte.

Sursa: clickpentrufemei.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.