Deficientele sistemului imunitar – 7 alimente bogate in antioxidanti

Sitemul imunitar este ansamblul organelor, tesuturilor si celulelor care sunt specializate in apararea corpului de agresiunile din exterior si este influentat atat in sens pozitiv cat si in sens negativ de o serie de factori. Printre alimentele bogate in antioxidanti despre care vom vorbi ulterior se numara si una din cele mai renumite plante cu efecte benefice asupra sistemului imunitar si anume echinacea.

Cercetarile sugereaza ca deteriorarea celulelor in timp poate duce la cresterea riscului de boli cum ar fi cancerul, bolile de inimă si diabetul. De multi ani, cercetarea nutritionala a sugerat ca consumarea unor cantitati mai mari de alimente bogate in antioxidanti (in special fructele si legumele) poate ajuta la prevenirea bolilor. Deci, dati sistemului imunitar un impuls si incorporati aceste top 7 alimente bogate in antioxidanti in mesele de zi cu zi.

  1. Afine

Afinele sunt printre cele mai mari fructe din antioxidanti datorita numeroaselor lor fitochimicale. Afinele contin antociani, catechine si alte flavonoluri, care ajuta l afine sa aiba culoarea lor luminata si abilitatile puternice. Adaugati afinele in iaurt, clatite, fulgi de ovăz, cereale, smantana, briose sanatoase sau chiar salate.

  1. Broccoli si alte legume crucifere

Antioxidantii gasiti in broccoli si alte legume crucifere, cum ar fi varza de Bruxelles, varza, bok choy și kale, au efecte antiinflamatorii asupra organismului nostru. Mai multe studii au gasit legaturi intre consumul ridicat de legume crucifere (cinci sau mai multe portii pe saptamana) si riscuri reduse la diferitele forme de cancer (san, colorectal, plaman si prostata).

  1. Leguminoase

Legumele, inclusiv boabele de fasole, fasolea neagra, linte, naut si mazare, contin antioxidanti dintr-o varietate de produse fitochimice, inclusiv flavonoide si steroli. In plus fata de purtarea antioxidantilor puternici, fasolea este, de asemenea, o sursa excelenta de fibre si proteine. Cercetarile au descoperit asociatii intre consumul ridicat de leguminoase si riscul scazut de aparitie a mai multor tipuri de cancer, inclusiv stomacul, colorectalul si rinichii.

  1. Salata verde cu frunze închise

Salata verde, cum ar fi spanacul, kale, salata verde, sunt surse abundente de antioxidanti, fiind bogate atat in carotenoide cat si in flavonoide. Sunt de asemenea surse importante de fibre, vitamina C si fier, toate importante pentru susținerea sanatatii generale. Cercetarile sugereaza ca consumul de legume cu frunze verzi poate avea efecte protectoare impotriva unor forme de cancer, inclusiv a cancerului pulmonar.

  1. Ceai verde

Ceaiul verde contine multi polifenoli puternici și antioxidanti, inclusiv catechinele si flavonolii, si aminoacidul L-theanina (unic pentru ceaiul verde). Consumul de ceai verde si alte ceaiuri au fost legate de reducerea riscului de boli de inima, obezitate si chiar unele forme de cancer. Mai multe studii au gasit asocieri intre consumul de ceai verde si riscul redus de cancer la san, plamani si prostata.

  1. Struguri

Strugurii sunt incarcati cu antioxidanti cunoscuti ca polifenoli, inclusiv resveratrolul, care pot ajuta la reducerea riscului de boli de inimă si a cancerului si pot ajuta la stimularea sanatatii noastre imune. Continutul de vitamine, potasiu si fibre din struguri ofera calitati suplimentare de protecție.

  1. Tomate și alte fructe rosii si roz si legume

Tomatele, grapefruitul, varza rosie, papaya si pepene galben sunt bogate in licopen. Multe studii au descoperit ca licopenul este in mod special protector impotriva cancerului de prostata. Pe langa faptul ca sunt bogate in licopen, aceste fructe si legume rosii / roz sunt toate surse importante de vitamine A și C, potasiu si alti nutrienti protectori.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.