La ce trebuie să fii atent când cumperi pește.

Nu este atât de simplu nici când ne aflăm în fața tarabei cu pește: să fie de apă dulce sau de apă sărată, de pradă sau de crescătorie, slab sau gras? De multe ori alegem peștele în funcție de preț, dar este important să luăm în calcul și beneficiile pe care le aduce sănătății.

Primul criteriu de care ar fi bine să țineți cont atunci când alegeți ce peste să puneți pe masă este proveniență. Mai exact, între un peste de crescătorie și unul sălbatic este de preferat să îl alegeți pe cel crescut în natură. Peștii crescuți industrial, în crescătorii, primesc hrană a cărei origine este controversată. De aceea, specialiștii îi recomandă pe cei crescuți în mediul lor natural. Atâta timp cât hrana lor este de calitate bună, așa va fi și carnea!

Din cauza poluării, carnea peștilor de ocean poate conține cantități mari de mercur. Primele care trebuie să se ferească de acest metal sunt femeile însărcinate și cele care alăptează, pentru că el poate afecta sistemul nervos al bebelușilor. Deși aproape toate speciile de peste care cresc în oceane au și mercur, cantitatea poate fi mai mică sau mai mare, în funcție de fiecare specie.

Peștii mari trăiesc mult, de aceea acumulează mai mult din acest metal greu. De asemenea, carnea peștilor prădători, care au ca hrană alți pești mai mici și ei infectați cu mercur, poate atinge cote alarmante din acest metal greu. Ar fi de evitat așadar carnea de rechin, ton sau macroul mare. La polul opus se află peștii mici cum sunt sardinele, heringul sau anșoa.

Și peștii care cresc în râuri montane cu apă curată și hrană sănătoasă vin cu o mulțime de nutrienți. În această categorie intră de exemplu păstrăvul sălbatic. Cu cât apă este mai curată, cu atât peste este mai sănătos.

Care e mai bun? Peștele proaspăt, congelat, cel în conservat sau afumat? Cel proaspăt își păstrează maximul de nutrienți, urmat de cel congelat. Iar dintre un pește în conservă și unul afumat, mai sănătoasă ar putea fi prima alegere, deoarece peștele afumat vine la pachet cu o serie de compuși toxici. Iar numeroase studii leagă consumul de carne afumată de apariția cancerelor gastrice. În plus, în urmă afumării se pierde mare parte din conținutul de acizi grași omega 3. Aceștia ajută la bună funcționare a sistemului cardio-vascular. Peștii cu un conținut ridicat de omega 3 sunt sardinele, heringul, codul sau somonul.

Nu în ultimul rând contează și felul în care este gătit peștele. Prăjirea sau afumarea distrug din nutrienți, în timp ce peștii gătiți la cuptor sau la aburi își păstrează cât mai mult din proprietăți.

sursa digi24.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.