Producătorii de băuturi răcoritoare, în pas cu schimbările din comportamentul de consum

În România, industria a reușit să reducă numărul de kcal/100 ml cu 13% în perioada 2000-2015, iar inițiativele pentru reducerea zaharurilor adăugate și promovarea unui consum moderat continuă.
Iar industria băuturilor răcoritoare, ca orice sector din industria alimentară, trebuie să se adapteze permanent la schimbările comportamentului de consum.

Consumatorii s- au înclinat spre produse cu conținut caloric redus, din ingrediente naturale, iar acest trend continuă și datorită măsurilor adoptate atât la nivel european, cât și pe plan local.

Pe lângă provocările cu care se confruntă economia românească în general, sectorul băuturilor răcoritoare, ca orice sector din industria alimentară, care sunt influențate de tot mai mulți factori, și să le includă în strategia lor de business.

Pe lângă preț, consumatorii țin cont tot mai mult de tipul și originea ingredienților sau de valoarea calorică sau nutrițională a produselor.

Iar băuturile răcoritoare contribuie cu mai puțin de 3% din calorii la dieta zilnică în Europa. Totuși, date fiind preocupările consumatorilor pentru un stil de viață echilibrat și producătorii își remodelează strategia și implementează o serie de măsuri în acest sens.

Între 2000 și 2015, numărul de kcal/100 ml de băuturi răcoritoare a scăzut cu 5,4 kcal/100 ml, de la 40.8 kcal/100 ml în 2000 la 35.4 kcal/100 ml în 2015, reprezentând o reducere de 13%. Mai mult, industria băuturilor răcoritoare, și-a stabilit ca obiectiv reducerea zahărului adăugat din produsele comercializate pe piață cu 10% până în 2020 față de punctul atins în 2015.

În cazul produselor existente, se încearcă modificarea rețetelor înlocuind zaharurile cu îndulcitori hipocalorici și reducerea graduală a cantității de zahăr.

În ultimii ani, companiile din industria băuturilor răcoritoare au lansat pe piața produse în ambalaje de dimensiuni mai mici care să ofere consumatorilor posibilitatea de a-și controla mai bine porțiile consumate, de 200, 250 sau 330 mililitri.

“Trebuie recunoscut faptul că reformularea și inovarea produselor este o sarcină complexă care poate fi limitată de diverși factori cum ar fi constrângerile tehnologice, cerințele legislative, preferințele de gust ale consumatorului sau proprietățile nutrienților. De aceea, acest proces este de durată”, susțin membrii ANBR.

Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare (ANBR) este singura organizație de profil din România și susține din 2011 Mișcarea Națională “Și eu trăiesc sănătos” – SETS, un program de prevenire a obezității infantile și promovare a stilului de viața sănătos în rândul familiilor.

Din ANBR fac parte Coca-Cola România, Coca-Cola HBC România, Parmalat, PepsiCo, Romaqua Group Borsec, Tymbark, Dohler și Tetra Pak, printre cei mai importanți producători din industria românească de băuturi răcoritoare și operatori din industrii conexe, precum furnizori de arome, ambalaje sau cercetare de piață.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.