Protejarea sanatatii in sezonul rece

Temperaturile incep sa fie din ce in ce mai scazute, semn ca iarna aproape a sosit, iar grija pentru sanatate devine tot mai mare. In aceasta perioada, sistemul imunitar este tot mai expus in fata frigului si a bacteriilor existente in aer. Grija acordata dietei si unui stil de viata mai sanatos reprezinta raspunsul pentru a intari sistemul imunitar si a trece peste acest sezon fara prea mari probleme de sanatate.

Adoptarea unei diete echilibrate

O dieta bogata in calorii nu dauneaza numai aspectului fizic si estetic, favorizand acumularea kilogramelor, ci este si benefica pentru formarea unui sistem imunitar slabit. De aceea, alegerea unei diete echilibrate si bogate in vitamine si antioxidanti va avea drept rezultat protejarea si intarirea sistemului imunitar. Printre alimentele recomandate se numara fructele, precum mere, citrice, kiwi, dar si legumele, in special morcovii, spanacul, ceapa sau usturoiul.

In acelasi timp, in dieta este bine sa fie inclusa vitamina C, cunoscuta drept vitamina care ajuta in mod special imunitatea. Ardeiul gras, conopida, broccoli, spanacul, morcovii, portocalele, grapefruit, kiwi, ananasul sunt o parte dintre alimentele cunoscute a fi bogate in Vitamina C. Cu toate acestea, pentru ca aceste alimente sa isi pastreze continutul bogat de vitamine, este recomandata consumarea lor in stare proaspata sau doar putin fierte.

Miscarea ajuta sistemul imunitar

 

Sistemul imunitar este protejat prin practicarea oricarui tip de miscare si exercitiu fizic. Chiar si cele mai simple activitati fizice, precum mersul pe jos la birou, la scoala sau plimbarea prin parc, vor ajuta organismul prin asigurarea unei stari de relaxare si diminuarea stresului. Important este ca aceste exercitii fizice sa fie executate in mod constant.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.