Sfaturi esențiale pentru o viață sănătoasă la orice vârstă

În mod sigur toată lumea își dorește să ducă o viață cât mai lungă și cât mai sănătoasă, însă puțin știu ce trebuie să facă pentru a avea un stil de viață sănătos. Un regim alimentar, activitatea fizică, odihna și gândirea pozitivă sunt bazele unei vieți lungi și armonioase.

Din păcate, românii nu stau foarte bine la capitolul activitate fizică, fiind printre primii la nivel european din punct de vedere al sedentarismului. De aceea, foarte mulți nu dau atenție importanței activității fizice în viața acestora și nici nu adoptă un regim alimentar echilibrat. Lucru îngrijorător de altfel, deoarece un stil de viață sedentar duce către o serie de boli cardiovasculare, diabet și chiar obezitate. Ține cont de următoarele sfaturi dacă vrei să te numeri printre persoanele ce duc o viață lungă și sănătoasă.

1. Alimentația corespunzătoare

O alimentație corespunzătoare nu te va ajuta doar să ai o greutate ideală dar te va scuti de apariția a numeroase boli. Scapă de mâncărurile bogate în grăsimi și consumă cât mai multe fibre, proteine vegetale și o mulțime de crudități. Încearcă cerealele integrale cu lapte vegetal la micul dejun, supele cremă din legume alături de crutoane de pâine la prânz, iar la cină o carne slabă făcută la grătar alături de o salată. Nu uita să consumi cel puțin 2 litri de apă pe zi. Hidratarea corespunzătoare va face cea mai mare diferență pentru sănătatea ta.

2. Suplimente alimentare

Niciodată nu îți vei putea lua toată doza de vitamine, fier, calciu, minerale, etc într-o singură zi., în special dacă suferi de deficit de anumite vitamine sau minerale, precum magneziul. Pentru acest lucru apelează la suplimentele alimentare măcar o dată pe zi pentru a-i asigura corpului tău dozele necesare funcționării optime. Însă nu uita să folosești doar suplimente bio.

3. Activitatea fizică

Aproape toată lumea știe că o viață activă reprezintă o viață sănătoasă. Evită să fii sedentar. Dacă ai o oră liberă pe zi, înlocuiește uitatul la tv cu câteva exerciții fizice. Optează pentru alergatul prin parc, câteva abdomene sau chiar mersul la sală, dacă îți face plăcere. O jumătate de oră pe zi de sport este timpul indicat pentru o viață sănătoasă. Pe lângă asta, vei scăpa de kilogramele în plus mult mai ușor.

4. Somnul

Ca să ai o condiție fizică și psihică bună în fiecare zi, ai grijă să dormi cel puțin 7-8 ore pe noapte. Evită să consumi înainte de culcare băuturi carbogazoase, cafea sau băuturi ce conțin cofeină. Dacă ai probleme cu somnul, încearcă diverse ceaiuri din plante precum ceaiul de lavandă, pentru a avea un somn odihnitor.

5. Analizele de rutină

Este indicat să mergi la medic de cel puțin două ori pe an pentru a-ți face analizele de rutină chiar dacă fizic de simți bine. Aceste analize te vor ajuta să-ți monitorizezi starea de sănătate și vei putea preveni anumite boli.

6. Fii pozitiv

Gândirea pozitivă este întotdeauna un remediu pentru o viață lungă și liniștită. Condiția fizică este importantă și este întotdeauna influențată de starea psihică. Nu lăsa gândurile și faptele negative să-ți influențeze starea de spirit. Nu uita că orice problemă are o rezolvare. Găsește activități care te ajută să te relaxezi. De exemplu, practică yoga sau ascultă muzică.

Sursa: observator.tv

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.