Sfaturi pentru a fi sănătoasa primăvară

Pentru majoritatea dintre noi, e dificil să ne menținem rutina sănătoasă în timpul iernii. Frigul nimicește orice urmă de dorință de a face jogging, sărbătorile de iarnă zdrobesc orice dietă, iar durata mai scurtă a zilei ne îndreaptă către nopți petrecute în fața TV-ului sau a laptopului, vizionând serialele noastre preferate.

Acest scenariu a luat însă sfârșit, fiindcă în viețile noastre a apărut primăvara. Cele mai bune modalități de a-ți îmbunătăți sănătatea în acest sezon: nu sunt costisitoare, nu implică abonamente scumpe la sală sau cumpărături consistente, ci pur și simplu un strop de voință. Iar efectele vor fi rapide și convingătoare!

Primăvara ne-a surprins cu aflux de vreme caldă și cu temperaturi mult mai mari decât media perioadei, și după o iarnă ce ni s-a părut la un moment dat nesfârșită, cel mai frumos dintre anotimpuri e mai mult decât bine-venit.

Dormi cel puțin 8 ore pe noapte!

Somnul e mult mai important decât am putea crede. Adulții au nevoie de circa 8-9 ore de somn pe noapte și ca să eviți oboseala ce devine de multe ori un stil de viață, asigură-te că te duci la culcare cu o oră mai devreme decât obișnuiești.

Spune „bună dimineața, soare”

Îți saluți colegii de muncă, iubitul, pisica, dar nu uiți cumva să faci cu mâna astrului care te încălzește? Specialiștii consideră că simplul fapt de a te trezi mai devreme cu 20 de minute poate fi salvator pentru sănătatea ta. Ieși afară și răsfăță-te la lumina soarelui.

Fă sport afară

Dacă vei bifa 12.000 de pași zilnici, impactul asupra sănătății va fi mai benefic decât dacă tragi de fiare o oră la sala de sport. Dacă nu ai poftă de o sesiune de alergare matinală, plimbă-te, mergi pe jos la muncă, pedalează sau lucrează în grădină. Suntem creați pentru a petrece cât mai mult timp afară și aceste activități vor face diferență!

Folosește smartphone-ul

Apelează la smartphone și stabilește-ți o serie de alarme care să te ajute să îți amintești de gesturile bune pentru sănătatea ta. Analizează-ți obiceiurile și vezi unde nu dai randament. Ai nevoie să te tragă cineva de mânecă să bei apă, să te ridici de la birou sau să faci niște stretching? Telefonul e disponibil. Dacă nu te împaci bine cu el, poți folosi și un ceas sau poți face pact cu un coleg, astfel încât să aveți amândoi de profitat.

Fă cunoștință cu cremă de protecție solară

O cremă cu SPF 50+ îți va menține pielea tânără și frumoasă și te va apăra de tot ce e rău. Testează mai multe produse înainte de a-l găsi pe cel cu care te înțelegi cel mai bine și nu renunță la el nici măcar iarna!

Ai grijă la deficiențele de vitamine

Ceapă verde, ridichile, salată, sparanghelul și, în curând, spanacul, urzicile, dragaveiul trebuie să se regăsească în farfuria ta de primăvară.

Una dintre cele mai periculoase deficiențe este însă cea de vitamina D, produsă în mod natural prin expunerea la soare.

Suplimentele sunt cheia! Ai grijă, deoarece studiile au demonstrat că primăvara e anotimpul cu cele mai ridicate deficiențe de vitamina D.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.