Pilates, un sport provocator care-ti depaseste asteptarile!

Metoda Pilates fost creata si dezvoltata de un german pe nume Joseph Hubertus Pilates, nascut la 09 decembrie 1883. De mic copil, el a fost bolnavicios, a suferit de astm, rahitism si febra reumatica dar a fost ferm hotarat sa se faca sanatos si puternic. Acest lucru l-a determinat sa devina un culturist cunoscut la acele vremuri. Mai mult, el a studiat anatomia, a analizat cat mai multe tipuri de exercitii fizice si a invatat despre metodele orientale de yoga, tai-chi si arte martiale. Joseph a luat din toate acestea tot ce a crezut el ca era mai bun si astfel a luat viata Metoda Pilates.

De ce pilates?

Pentru ca antrenamentele ajuta la cresterea puterii fizice, maresc flexibilitatea si tonifiaza musculatura. Practicand Pilates te poti astepta la tonifiere, flexibilitate crescuta si postura imbunatatita. Nu in ultimul rand, Pilates te ajuta sa te simti mai putin stresat si mai concentrat.
Joseph Pilates spunea ca sanatatea fizica si psihica merg mana in mana, acesta fiind motivul pentru care metoda Pilates este un antrenament fizic si mental. Aceasta metoda se concentreaza pe alinierea corecta a coloanei vertebrale, pe controlul corpului, respiratia corecta, pe echilibru, concentrare si pe miscari line. In Pilates se considera ca zona core reprezinta centrul atentiei. Aceasta zona cuprinde muschii trunchiului, abdominalii si pe cei de sustinere a coloanei. Asadar, zona core cuprinde aproape toti muschii din corp in afara de cei ai picioarelor si ai bratelor.

Cui se adreseaza metoda Pilates?

Datorita naturii sale cu impact redus, Pilates este pentru toata lumea, indiferent de varsta. Dar cei care vor simti cel mai mult beneficiile acestei metode sunt oamenii care isi doresc tonifiere, mobilitate, care au probleme cu spatele sau cu postura, oamenii care lucreaza foarte mult la birou, ciclistii, sportivii de performanta, femeile insarcinate sau cu risc de osteoporoza.

Beneficiile Pilates:

– Tonifiaza musculatura.
– Ajuta la imbunatatirea flexibilitatii, la cresterea rezistentei si la imbunatatirea echilibrului, toti acesti factori fiind esentiali in reducerea riscului de ranire in viata de zi cu zi, cum ar fi, de pilda, cand te apleci sa ridici ceva de pe podea.
– Imbunatateste postura corporala. Job-ul la birou si statul indelungat cu privirea in jos, in laptop si in smartphone, ne determina sa avem o postura proasta, cocosata. In timp, acest lucru creeaza dezechilibre musculare. Pilates ajuta la inversarea efectelor acestor obiceiuri proaste, creand o simetrie buna si un echilibru muscular corect.
– Sculpteaza armonios intreaga musculatura a corpului.
– Creste mobilitatea articulatiilor.
– Scade nivelul de stres.
– Ofera energie si vitalitate intregului organism.
– Promoveaza pierderea centimetrilor in circumferinta.
– Amelioreaza durerile de spate.
– Intareste zona core; Pilates se bazeaza pe contractarea eficienta a muschilor abdominali la fiecare exercitiu.

Cate tipuri de pilates sunt?

Exista tipuri de pilates care se bazeaza pe folosirea exclusiva a greutatii corporale si metode de pilates ce utilizeaza aparatura si echipament specializat. Asadar, avem urmatoarele tipuri:

– Pilates Mat – Antrenamentul se face pe saltea. Se face in mai toate centrele de fitness din intreaga lume si se bazeaza pe exercitii folosind propria greutate corporala. Uneori, pentru sporirea dificultatii antrenamentului, se adauga diferite accesorii precum inelul pentru tonifiere, mingea Pilates, gantere, benzi elastice, roller, etc.

– Pilates Reformer – Presupune efectuarea unor exercitii pe o aparatura speciala, cu scopul de a mari puterea fizica si flexibilitatea. Aparatele implicate au rolul de a opune rezistenta miscarilor efectuate, stimuland astfel cresterea eficacitatii antrenamentului.

– Scott Pilates. Este un antrenament bazat pe imbunatatirea posturii, echilibrului si flexibilitatii, cu accent pe tehnici specifice de respiratie.

– Winsor Pilates. Este o metoda inventata de o profesoara de dans de la Hollywood, Mari Winsor, ce presupune combinarea antrenamentelor usoare (cu focus asupra respiratiei) cu exercitiile de tip cardio. Este benefica in arderea caloriilor.

– Pilates Cadillac. Aparut initial ca program pentru stimularea performantei in golf, Pilates Cadillac este astazi o metoda populara de remodelare corporala ce utilizeaza aparatul de gimnastica numit Cadillac pentru lucrarea grupelor musculare prin exercitii speciale, in mod izolat.

Daca esti in cautarea unui antrenament nou si provocator, care sa te ajute sa iti imbunatatesti musculatura, echilibrul, flexibilitatea, postura corpului si starea de spirit, Pilates ar putea fi solutia pentru tine!
sursa ele.ro

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.